Friday, November 26, 2010

Ingatan Untuk Semua Ibu Bapa

Minggu lepas kawan baik aku ditimpa musibah. Kisah ni yg aku nak kongsi dgn semua ibu bapa dan mengambil langkah awal. Alkisah citenya begini...

Anak dara dia kena culik petang Sabtu. Budak ni nak ambil STPM pd hari Selasa. Dia menjamu selera di KFC bersama adik perempuannya. Lepas makan dia ke kedai gambar. Adiknya tunggu di KFC. Dalam perjalanan ke kedai gambar, datang seorang lelaki memukul belakangnya dengan kuat lalu merampas dompet duitnya. Datang sebuah kereta hitam lalu mengheretnya masuk dalam kereta. Kemudian penjenayah tu memaksa budak perempuan tu naik bas ekspres ke Temerloh dan sudah tentulah ditemankan oleh penjenayah tersebut.

Sampai di Temerloh kedua-duanya turun dan naik kereta yg mengekor dari tempat kejadian. Terus dilarikan ke KL. Dalam kereta budak ni dipaksa minum air yg telah dijampi dgn ilmu iblis bersama ugutan, kalau tak minum dia akan dibunuh. Lantaran takut dibunuh budak tu lalu minum air dan terus pengsan.

Sampai di KL dgn izin Allah swt budak ni sedar semula, dan dia telah melarikan diri ketika kereta tidak bergerak kerana trafik jem. Bodohnya penjenayah tu kerana seorang lagi tu pun duduk di depan. Semua tu dengan gerak Allah swt jua. Dalam ketakutan cuba melarikan diri dia telah dilanggar oleh motosikal tapi masih berupaya melarikan diri. Dia cuba minta bantuan dgn menelefon kenalannya melalui telefon awam kerana hp dia telah dirampas. Malangnya suara dia tak boleh keluar, mungkin akibat air yg telah disihir tu.

Di pendekkan cerita dia telah diselamatkan oleh polis dan dibawa ke balai polis tapi malangnya dia tak ingat nama dan tak boleh bercakap. Sehingga sekarang masih berubat kerana ingatan dia belum pulih. Emosi dia juga tak stabil. Tak ambil STPM budak ni.

Kesimpulannya dari cerita ni ialah kita kena sentiasa ingatkan anak dara kita. Musuh dia ramai di luar. Kena ada amalan minta lindung dengan Allah dari kejahatan iblis dan manusia durjana.

6 comments:

Teja said...

serammmnye...

ambo said...

seraaaam lagi nengok air liur teja tu....eeeeeee...

mpmn said...

teja....

org yg sentiasa ada pendinding, insyaAllah, selamat.

mpmn said...

ambo....

tu namanya bukan seram tapi ngada2.. hehehe

ybs said...

kita yg ade anak dara ni kene ler amik ingatan, jgn biarkan selalu keluar bebas, moga kita dan anak2 kite sentiasa berada perlindunganNYA, amin!

>>>>ambo tu, seram cmpur geram tu....

hehe

mpmn said...

ybs..

aku setuju

tlg gak tgkkan ank aku d muar tu. tak btl, tegur2lah. rmh dia tu selalu kena intai.