Wednesday, July 27, 2011

Kunjungan ke Muar

Jumaat lepas aku ke Muar, hantar anak. Alang2 dah sampai sana, aku kena melapor pd Pak Lurah (Al fadhil Yusof). Sembang mcm2 isu hingga lewat pagi. Dia pelawa aku tidur di rmh bini no.2. Aku ikut je sbgi menghormati pelawaan sahabat.
Sesudah subuh, dia tak beri aku balik sebelum jamah satay Muar, makanan kegemaran org Muar setiap pagi. Itu antara niche bandar Muar.
Sebelum jamu selera dia bawa aku tgk rumah isteri no1 dan pusing2 bandar Muar. Seronok aku tengok org Muar pagi2 joging di taman yg disediakan. Rajn org Muar menjaga kesihatan.
Lepas penat menjamu mata barulah menjamu selera spt gambar yg tertera.
Rasanya macam nak pindah Muar pulak.
TK sahabat atas segala2nya.


6 comments:

ybs said...

mcm mane ler ko amik gambar sampai yg nampak hanya janggut aku jer....

hehe

mpmn said...

ybs....

aku nk buat teka teki. siapakah gerangan yg berjanggut tu?

jm said...

zan,kau ziarah je rumah cop kan. atau cop dah menurunkan tips penting..?

mpmn said...

jm..

ada gak aku kutip ilmu dr dia. mana tahu boleh guna bila diperlukan nanti. hahaha

tokek gekko said...

tak teringin ke bila tengok member bawa ke umah no 1 dan no 2. member tu saja nak hangatkan ekau ke ?

no 3 tak dibawa ke????/ heheheeeeee.

mpmn said...

tokek...

aku bkn teringin tp tak de calon yg sudi. hg kalau ada calon beritahulah. tp lebih baik yg kebas dulu. biar khalil n geng utara melopong je.