Thursday, December 24, 2009

Kalau Dah Rezeki Takkan Ke Mana

Pagi tadi sy ke Maybank utk byr htg melalui mesin ATM. Hutang tu cuma RM90 je lagi. Tengok dlm dompet tak de pulak duit RM10. Maka sy pun pergi kedai topup utk pecahkan duit RM50. Lepas ambil topup sy pun terus ke bank tanpa mengambil wang baki sebanyak RM40. Tak lama kemudian tokeh kedai tu dtg lalu menyerahkan wang baki tersebut. Jujur tokeh tu. Persoalan saya ialah apa yg membuatkan sy terlupa begitu sekali.

Nak jadi cerita dalam perjalanan balik, sy singgah klinik homeopathy ambil ubat. Tak sihat. Batuk agak teruk. Lepas tu singgah kedai makan beli lauk-pauk utk anak2 di rmh. Maklumlah emaknya tak ada. Tengah belajor. Sampai rumah sy dapati ubat yg diambil tertinggal pulak di kedai makan.

Teruknya kelupaan saya. Belumlah tua sangat lagi. Agaknya perubatan moden ada tak penawar kpd penyakit lupa ni?

7 comments:

ybs said...

pirzan,
belum tua sangat ye? hehehe, ko nak sampai umur 70 baru ngaku dah tua ke? kita dah tua la pirzan, tu yg selalu lupa tu, biase ler....

ybs said...

semak semula entri aku di bawah ni yg ko pun ade komen;

http://cikguyusof.blogspot.com/2009/10/selalu-lupa-ke.html

binzain said...

tu la ekau suka songat makan kopalo ikan.

rambut dah tumbuh ubah masih tak ngaku tak tua ye......

agaknya ekau tu gila bayang kut atau pun angau.selalu org mcm ni mudah lupa.kalau tak masakan mahathir kata "melayu mudah lupa"

ni mesti angau ni,fikir yg lain2....hehehhe.

mpmn said...

ybs.

belum tua sangat tp dah tua. bung muhtar dah 50 dpt bini bergetah, bini muda pulak tu. tak jeles ke kau cop.

lama dah aku nasihat kat kau, msk cepat2, ha kan dah melopeh.

mpmn said...

binzain.

kau ni buek den sakit hati yo. tak tau ckp n.9, jgn ckplah. baik hg ckp peneng je.

mahathir pun selalu lupa atau buat2 lupa. manusia semua ada sifat pelupa. jgn pegang sangat ckp mahathir tu.

Kembara Kelana said...

jan...kau dapat tukar temerloh tak?

mpmn said...

aku belum buat surat lagi sop. baru tukar bangunan baru. byk kerja perlu diselesaikan.

ada beberapa perkara lagi yg perlu aku bereskan, kemudian aku akan mohon tukar.

mungkin aku bagi peluang kau tukar dulu sop. kesian kat rmh baru kau tu.