Tuesday, April 13, 2010

Kucingku Yang Pelik

Yang hitam ni dah menghilangkan diri. Entah ke mana dia membawa diri. Tinggallah kucing siam dua beradik.

Inilah antara gaya istimewa kucing peliharaan aku ketika tidur. Macam orang juga gayanya. Kebiasaannya kucing akan tidur bergelung tetapi kucing aku tidur dgn gaya tersendiri. Jadi ini adalah antara posing istimewa kucing-kucing peliharaan aku. Kucing yg di atas adalah yg paling disayang oleh anak-anak aku kerana dia lebih comel dari yang lain. Biasalah manusia mudah tertawan pada yg comel dan cantik.

16 comments:

ybs said...

pirzan,
bab ttg kucen ni aku rasa yg lbh pakar ialah zaijb dan teja, ko kena berguru dgn mereka tu....hehe

Teja said...

comelnye.... gerammm!

Teja said...

kucen teja tido trlentang... hehe

jon said...

macam kau juga gaya tidonya ye

zaijb said...

alahai comel nyerrr.... macam tuan nyee hehe.... kucing jantan ke kucing betina tue mpmn....

mpmn said...

YBS..

ye ke? nanti aku akan berguru dgn dia org. ko tak minat bela kucing ke ybs?

mpmn said...

teja..

boleh geng le kucen kita teja. sama-sama tido kuak lentang.

mpmn said...

zaijb...

semua betina. yg bagusnya betina ni, tak kencing merata tapi produktif sangat. ada ubat ke bagi dia slow sikit produktifnya.

zorro said...

sebijik mcm tuannya tidur..... heheeeee.
ubat nak bagi kucin tak termengandung mmg ada. ekau poyi ke klinik haiwan atawa pun ekau poyi kedai pet shop. ubat ni dlm bentuk pill atawa injection. kalu pill ekau kena boyi makan sebulan sekali...jangan miss..kalu miss dia mengandung la.

tapi satu aku nak pesan..... ekau simpan ubat tu baik2, takut ekau pulak yg termakan.susah nanti....

satu lagi kalu nak free, ekau zzaaaapppppp saja kucin jantan yg lalu dokat umah ekau tu.bagi dia warning....tapi ekau akan termasuk dlm golongan org2 yg seksa batin kucin. heeheheheheeeh...

zorro said...

gambar yg pertama tu...sebijik mcm ekau tidur bersama yg tersayang..

gambar yg kedua tu ,mcm puas setelah menggeZaaaaaaaappppppp. heheeeeeeee

gambar yg ketiga tu, mcm tidor orang yg frust sebab tak dapat menggeZaaaaaaapppppp.heeeeeeee jgn simbah asid dah le......

zorro said...

teja I na tanya satu soalan leh tak?

kalu tak boleh pun I dah tertanya...

dlm gambor pertama tu yg mana satu kucin jantan dn yg mana satu kucin betina ?

jgn harap kpd mpmn sebab dia rabun jantina. kah kah kah......

mpmn said...

jon...

mcm kau pernah tgk gaya aku tidur je! mungkin juga kot, kucing tu ikut gaya tuannya.

mpmn said...

zorro...

kawasan aku ni mana ada pet shop. klinik haiwan adele. kena bawa kucingnya sama ke?

pandailah hg membuat tafsiran gaya kucing tu tidur.

hg ingat aku ni tak de kojo ko. Nak dok ngintai kucing jantan dtg beromen dgn kucing betina aku.

zaijb said...

mpmn...

kalau gie klinik haiwan kena lahh bawa kucing tue sekali ... hahaha...

zorro said...

ye zaijb....kalu dia bawa kambing tak kan selesai masalahnya. kan kan......


mcm tu pun nak Zaaaaappppppp ke?

mpmn said...

zaijb...

kena cari guni dululah utk bawa kucing berkenaan ke klinik. buatnya dia berak, tak naya ke?