Wednesday, April 6, 2011

Kopi oh Kopi

Sah sudah berita yg dipaparkan oleh akhbar beberapa minggu sudah. Hari ini keluar kenyataan oleh Jabatan Agama Islam Johor dalam akhbar Metro, bkn 'front page' tapi belah dalam. Beli dan baca sendiri. Nama kopinya juga dinyatakan. Mengandungi gelatin tulang belakang babi.

Aku berpendapat berita yang begitu penting kerana melibatkan halal dan haram dalam pemakanan orang Islam, wajar sekali dipaparkan di muka depan akhbar. Malangnya hanya diletakkan di bahagian dalam saja. Berita sex, berita hendak menjatuhkan maruah orang diletakkan dibahagian depan.

Malang sungguh rakyat Malaysia khususnya orang Islam. Patutnya berita begini diberi liputan meluas agar orang Islam berwaspada tetapi sekali lagi berita ini disepikan sahaja. Orang atau puak-puak yang rajin sangat berdemo, inilah masanya jika hendak berdemo. Janganlah berdemo benda yang tidak ada kepentingan pada agama dan bangsa.

Tindakan tegas perlu dikenakan pada pengeluar kopi berkenaan. Perbuatan mereka adalah satu penganiyaan dan penghinaan pada orang Islam. JAKIM, Kementerian Perdagangan takkan diam aje.

No comments: