Monday, May 16, 2011

Gembirakah Anda?

Semua Pengetua akan dinaikkan gred dari dg48 ke 52 dan semua pk sek men akan dinaikkan gred dari dg44 ke 48. Malangnya sekolah rendah pula semua pk hanya dinaikkan gred dari dg32 ke dg34 bagi sekolah kluster sahaja.

Kenapa sekolah menengah tiada tapisan tetapi sekolah rendah dihadkan pd sekolah kluster? Bagaimana pula nasib GB? Sakit sungguh hati aku mendengarnya. Itukah yg dikatakan berita gembira?

Kalau Pak Pandir hidup lagi, tentu dia ketawa sampai guling-guling.

8 comments:

ybs said...

nak gembira pasal ape???
(aku jawab pertanyaan ko dgn pertanyaan....)

huhuhu

mpmn said...

ybs..

dari jauh aku nmpk pentadbir sek.men sdg berkira2 buat round table, pentadbir sek.ren pulak dah tak larat menelan air liur yg laju melelehnya.

hina sangat ke guru sek ren pd pdgn kerajaan 1 malaysia?

kembara kelana said...

siapa yang dapat laba, tersenyumlah, sesiapa yang tak dapat..macam macam perasaan akan timbul..aku sentiasa tidak berharap pada penggumuman dari depan dan pijan....ada rezeki adalah, tak ada sudah...sebab bukan ni kali pertama, double standard ni berlaku..dah banyak kali...jadi lantak depalah jan...yang penting aku bahgia di sekolah, rumah dan amsyarakat...sebab semua ni luar kawan kita jan

mpmn said...

kk...

aku nak buat tak tahu je tp apb aku teringat, sakit sangat hati aku dibuatnya. geram. nak gula-gula warga pendidik ke?

aku tahu cop, kau mmg penyabar orgnya. bola boling bergema di bilik kau, kau tidur semacam je.

tapi.. sekali kau balas terbelah bola boling aku.

jm said...

sebab kita dok harap2..durian runtuh.bila tak runtuh..akan sakitlah hati...druian runtuh kat sebelah sana..hehehe

tokek gekko said...

tu le kena pilih keADILan baru le adil.

kita sentiasa di tipu,diperdaya dan di........

aku mmg dari awal lagi dah agak...berita baik konon....piraaahhhh.

tapi apapun aku percaya pada konsep rezeki..Allah yg beri...mohon la kpd yg maha esa bkn kpd pemimpin manusia.

mpmn said...

jm...

aku tak kisah kalau cara agihan tu sama merasa. ibarat pepatah melayu..hati gajah sama dilapah dan hati kuman sama dicecah.

tapi...

jgnkan hati gajah, hati kuman pun tak rasa. tak bengang ke dibuatnya?

mpmn said...

tokek..

wp hati aku tak percaya tapi aku cuba bersangka baik. mungkin kali ini bnr2 berita gembira buat semua warga pendidik. tapi.. tipu daya juga yg ditunjukkan.