Saturday, October 15, 2011

Akhirnya Aku Menjadi Jutawan

Pd 7 hingga 10 Oktober, 4 hari 3 malam aku telah berpeluang melawat Vietnam (Bandar Saigon). Dengan menukar wang RM500 aku telah dapat 3.2 juta Dong, mata wang Vietnam. Akhirnya aku telah menjadi jutawan di Vietnam sahaja.

pejabat pos di Saigon. ubahsuai dari bangunan bersejarah tinggalan penjajah


bergambar dgn org2an di laluan terowong bawah tanah. hebat org vietnam. patutlah amerika lari. dia org boleh bina terowong bawah tanah sejauh 230 km. gigih sungguh semangat mereka. apa yg aku lihat org vietnam ni tdk berdengki antara satu sama lain. ini terbukti semasa aku membeli belah. wp org tak dtg kedai dia tp dia dtg tlg bungkuskan pakaian yg org lain beli di kedai jirannya. pd hal kedai jiran dia tu beragama islam. kalau org melayu di malaysia jgnkan hdk menolong tapi siap bomohkan kedai yg dirasakan menggugat keuntungannya. beza sungguh. semangat org vietnam ni patut dicontohi.

8 comments:

ybs said...

aku lama dah jadi jutawan masa ke indonesia dulu.....

hebat blog ko, tahniah!!! aku rasa nak tukar mcm tu jugak la, ajor ler aku.... hehe

mpmn said...

ybs...

ko tu dah terer. x pyh diajr. takkan aku nak ajar itik berenang. aku ni dok terkng nak gi vietnam lagi. seronok gi shoping. penjualnya pun seksi..hehehe

ybs said...

pirzan,
teringin jugak aku nak ke vietnam setelah membaca coretan ko ni tp buat masa ni banyak ler pulak kekangannye....huhu

mpmn said...

ybs..

aku bimbang kalu ko ke vietnam bw no 3 je. baru gempak.

tokek gekko said...

itek selalu berenang cara biasa saje...alah ape salahnya ajar itek berenang kuak dade ke atawa kuak lentang ke !!!!.

eehhh aku ni bila nak jadi jutawan mcm ko ni??.gambar orang2an tu aku nampak serupa je ketiga2nye.yg seorg tu mcm aku pernah nampak je...tapi yg peliknya seorg tu ade tigo kaki. heheheeeeeeeeeee....ko pun jang mcm org vietnam juga. heheheee,eeeeeeee...

mpmn said...

tokek..

lama betui tak dgr berita hg. pi buat hj ke?

aku boleh jd mcm2. kalo aku gi moscow hg mesti ingat aku mcm org sana. cuma rendah jelah. kahkahkah

tokek gekko said...

pendek kata ekau ni mcm transformer la.....cuba2 le transform jadi arab pulak. heheheheee..

aku menyendiri sekejab je...hanya utk meredakan perasaan ....aku bertukar ke sekolah baru pulak...jauh sikit dari rumah...bebudak pun ramai n juga guru....bila ke sekolah baru ni banyak benda yg hendak ditransform mengikut acuan kita... tak gitu?

mpmn said...

tahniah le...tu maknanya ekau tu dah naik maqam. org jabatan dah pandang tinggi kek ekau.

mana yg baik tu kongsilah dgn aku yg jauh di pedalaman ni.