Thursday, November 5, 2009

Risau

Sabtu ni sekolah saya akan mengadakan karnival Hari Usahawan. Antara aktiviti yg dirancang ialah pameran, pertunjukan, perniagaan dan permainan. Apa yang merisaukan saya sekarang ini ialah keadaan cuaca yg sentiasa suram dan bersedih. Jika hari Sabtu ini, hujan bertamu, alamat kehadiran pelanggan yg diharapkan akan merosot. Maklumlah org sejuk belaka. Lebih baik tarik gebar. Ingat nak cari bomoh hujanlah. Ada sapa yg pandai tak? Boleh ke guna bomoh-bomoh ni? Tak syirik ke? Ustaz tlg jawab dan tlg doakan ya.

4 comments:

jon said...

zan, bila kau sebut bomoh hujan ni. aku teringat sorang bomoh. biloa ribut nk datang je die halau dgn tuala die. tak jd ribut. tp bila dah berumor sikit telinga die jd pekak.

mpmn said...

ksu tau tak jon nape ribut tak jadi bila dia kibas dgn tuala dia? jawabnya ialah ketika itu dia sedang berbogel.

Kembara Kelana said...

jan..kau ingat tok bomoh baca blog kau ke..? sampai kau tanya sapa pandai tolak ujan tu...kau pun boleh jan...kau baling boling kau tu kedinding....3 kali...

mpmn said...

cop..

aku tau ada tok bomoh yg baca blog n respon blog aku. tp dia buat bodoh je. cop kau tlg beritahu sikit kat bomoh tu.

bola boling aku skrg ni msh dipertapakan. baling ke dinding??? kah..kah..kah