Tuesday, October 27, 2009

Sudah Jatuh Ditimpa Tangga

Apabila aku balik dari kursus, aku dikagetkan dgn bil Maxis RM700 lebih. Yg lebih buat aku terkejut beruk ialah aku tak pernah guna nombor tersebut. Nama dan alamat mengikut IC telah digunakan. Semalam (Isnin) aku bergegas ke Maxis centre utk bertanyakan hal tersebut. Sekali lagi aku terkejut beruk jantan, bil dah meningkat RM1000 lebih.

Lepas tu suruh aku bayar pulak. Banyak cantik muka dia. Hari ni (Selasa) aku buat repot polisi. Besok aku nak hantar pd Maxis. Ada kemungkinan ke ini kerja org dalam? Menurut Pak Polisi yg menerima repot aku, kes spt yg aku alami telah kerap berlaku.

Macam2 sekarang ni org nak hidup senang.

8 comments:

ybs said...

pirzan,

bil hp ko yg melambung tu dikira sbg sudah jatuh, abeh yg ditimpa tangga tu apa pulak? konfius la....

citer ler jelas2, baru senang sikit aku nak faham! hehehe....

mpmn said...

ybs...

jatuh tangga pasal sms msk akhbar

timpa tangga pasal bil tel ni.

faham dah. hati2 bila org minta ic utk sebrg urusan.

rozita said...

pirzan,

harap tak ade ape2 yang patah ye... maklumlah dahlah jatuh ... ditimpa tangga pulak! he..he..he
Sabar...sabar... tarik nafas...lepas.. Buat gitu berulang kali, insyaAllah ... legakan. U sedang di uji tu.

I ni pirzan tgh sedih tapi tetap bersyukur. U dgr tak crite murid yg kena culik dan rogol di media last friday? Tu murid i tau!

Faris said...

MPMN,
Sudah jatuh, ditimpa tangga, tertumus tahi ayam.... lagi hebat peribahasa ni...

Ita,
Cabaran dalam bidang kepimpinan. Nasib baik tidak berlaku dalam kawasan sekolah, klu tak haru... dibuatnya. Sedih memang sedih kerana ia berlaku kepada murid yang tidak bermaya. Anak pompuan saya yang Tahun 6 tu pula telah dirompak oleh 2 org India menggunakan parang semalam. Handphone aje yang dirompak dan nasib baik tidak dicederakan.

mpmn said...

ita...

kira nak patah juga hati tp mengenangkan moyang aku pahlawan naning..jd aku kuat semula malahan lebih kuat lagi dr sebelum.

aku tak dgr pun kisah mrd sek u tu. ape citenya. berlaku dlm kaw sek ke? kalau betul citelah. boleh juga aku belajar dari kes tu. langkah berjaga2.

lama tak dgr kisah u. diam seribu bahasa. kembar u tu pun lama menyopi diri. sibuk bobonar nampak eh.

jgn lupo hari selasa jam 8.30 mlm tv2 ada drama siri "aku anak minang" best tau. hanya jauhari je yg kenal maknikam.

mpmn said...

faris..

nak tambah dasat peribahasa tu tertumus tahi ayam candu.

syukur anak kau tdk diapa2kan. org jahat ni tak kira bangsa. aku rasa trauma juga anak kau tu. kena pulih semula semgt dia dan berhati2 dilain masa.

zaimz said...

woghih,
maaflah sebab selama ni sy hanya menjadi pembaca setia blog you,tapi jarang beri respon..
Nak kato sibuk bebona tu taklah.. cuma dalam minggu ni keadaan di sekolah tu agak bercelaru sbb terpaksa mengosongkan dua blok bangunan yang hendak dirobohkan dan digantikan dengan bangunan baru.
kalau ikut perancangan 2 blok tersebut yang mengandungi pejabat,bilik guru, bilik mesyuarat, makmal sains, bilik kh dan bilik jQaf akan digantikan degan bangunan 3 dan 4 tingkat.
nampaknya setahun setengah ni terpaksalah menahan bunyi bising pembinaan dan habuk serta masalah keselamatan murid-murid.

Ttg drama aku budak minang tu memang den sekeluargo jarang miss..

mpmn said...

ton..

den rasolah ekau bkn jarang respon tp tak ponah pun respon dlm blg den ni. tp tak apo, den tak kochik hati.

mano boleh merajuk dongan org kg. bila siap bangunan ekau tu nanti, puehlah eksosaiz. untglah dapek kuruskan badan caro percumo. kah..kah..kah