Thursday, October 8, 2009

Masihkah Seperti Dulu?

Pagi ni ketika aku memandu kereta ke sekolah, aku terpandang sepasang suami isteri yang dah berusia mungkin belum sampai usia emas lagi. Dari belakang aku lihat yg sisuami dah 'putih belaka' rambutnya. Siisteri tak tahulah sebab bertudung.

Yang buat aku berfikir dan masukkan dlm entri ni kerana aku lihat pasangan tu berpimpin tangan sambil berjalan. Satu panorama yg sangat jarang ditemui di M'sia ni. Tak kira kaum apa sekalipun. Kalau yg muda mudi yg tengah hangat bercinta mmg tak peliklah.

Budaya berpimpin tgn wp org tua tak pelik di barat, tp di Asia khususnya di M'sia ni mmg pelik. Kalau ahli nujum pak Belalang tu mesti kata "jarang-jarang".

Andaian aku terhdp pasangan itu ialah mereka baru kahwin atau mereka mmg sudah mengamalkan budaya tu sejak bercinta hingga ke tua.

Tapi mmg ..jarang dijumpailah.

7 comments:

Faris said...

Selamat Kembali Berblog....

asyik berkepit said...

kalau boleh aku nak dukung bini aku, jgn bagi dia berjalan tapi aku tak larat la...huhuhu

mpmn said...

faris..
aku lama dah kembali tak aku menyamar n kali ni aku benar2 kembali.

asyik berkepit..
aku tahu sapa tuannya. kalau kau kuat sekalipun bini kau mesti tak suka kau dukung dia. nanti org ingat dia cacat..he.he.he.
kau beruntung kerana dpt berkepit kanan dan kiri...kwang2

stail aku said...

mpmn,
mmg aku sengaja nak bagi tahu sapa aku, tu psl aku link nick name tu, aku saja taknak letak nama aku, trend baru aku ni...hehehe

Kembara Kelana said...

welcome back jan

Teja said...

mpmn...

mpmn said...

teja.. nape. Gaya org tak bermaya je. Ada masalah yg boleh aku tolong. Aku ni tak pandai berbahasa spt kk dan ybs. Dia org tu org seni. Jiwa dia pun penuh dgn kesenian. Aku tak reti berbahasa gitu. Inilah bhs aku.