Thursday, August 20, 2009

Iklan Bagi Umat Islam







Sebelum aku berehat dari berblog, aku nak kongsi satu perkara dgn kwn2 bg yg berminat. Aku nak tunjuk satu penerbitan al Quran terjemahan baru. Dalamnya ada 3 in 1. Setakat ni setahu aku belum ada di pasaran lagi. Apa kelebihannya?

1. Setiap patah ayat ada makna bagi ayat tersebut.

2. Ada terjemahan bagi keseluruhan ayat.

3. Ada asbabun nuzul. Mengapa ayat tersebut diturunkan.

Selama ni kita membaca al Quran tanpa mengetahui makna ayat2 tersebut. Tapi kerana kita org Islam yg taat, kita tetap membaca sehinggalah umur kita separuh abad.

Alangkah baiknya kita membaca dgn mengetahui maksud2 ayat yg dibaca. Mudah2 ini akan meningkatkan ketaqwaan kita pd Allah.

Mudah2an rezeki yg Allah beri pd kita dibelanjakan pd yg benar. Kdg2 kita ni sebgi manusia sering terlupa, kita sanggup berhabis atau berbelanja besar utk pakaian kita atau benda2 lain tp utk sesuatu yg sangat bernilai kita sering mengabaikan. Sebagai contoh, peralatan kita beribadah, sejadah, kain dan baju, kopiah, serban, telekong dll. Adakah sekadar adanya atau kita guna yg baik kerana kita diberi kemampuan oleh Allah. Ada juga yg berhujah, Allah tidak menilai yg zahir tp hati. Persoalannya benarkah hati kita benar2 menghadap Allah pd waktu itu? Atau hati kita spt burung, terbang ke sana sini.

Siapa berminat dan terbuka hatinya untuk mengetahui lebih lanjut hubungi aku. Sekian saja ole2 aku untuk kwn2.

9 comments:

Teja said...

bekalan utk bulan pose ke tu??? hehe...

mpmn said...

teja...bkn blb pose je..tp spjg hdp n blh diwariskan pd cucu cicit.

emzex said...

aku ada juga beli sebuah,mkn tak sama dgn yg ekau kata tu.yg aku beli tu ada sekali tajwid,tafsir,makna perkataan dan asbabul quran.

harganya kalu tak salah rm 200 lebih,dah 2 tahun dah aku beli.mkn yg ekau ni keluaran terbaru dan terkini.

Teja said...

Salam Merdeka ke-52 2009 & Salam 1 Malaysia

azamboy said...

dimana beli dan berapa harga?

Teja said...

Semoga taqwa mengakhiri Ramadhan ini dan kemantapan Iman mendahului Syawal yang bakal menjelang tidak lama lagi.

Maaf Zahir & Batin

pssstt, tadak entry baru ke??

ybs said...

Selamat Hari Raya buat ko Pirzan dan keluarga ko, moga sentiasa ceria, gembira dan bahagia khasnya pd hari lebaran serta beroleh kemenangan di Syawal ini...

emzex said...

dah bersawang dah,tak ada enteri baru ke?.masih lagi berkhalwat.

mpmn said...

mz
azam
teja
ybs
tk byk. selamat hari raya aidilfitri wp dah lama berlalu n mohon maaf zahir n batin.

dah lama tak mskkan entri. belum ada smgt nak berkarya lagi. tp aku baca blog kwn2. teja napenya blog ko aku tak leh msk dah. dah tukar alamat ke?
aku ingat nak belajar ngaji dgn tok lebai pulak.