Sunday, August 9, 2009

Apabila Usia Meningkat

Masa aku kecik2 dulu, aku tak takut pun apabila tengok jarum suntikan doktor. Walaupun jarun tu dibakar pada penunu bunsen. Aku biasa je dan aku serahkan lengan aku untuk dicucuk tanpa sebarang raungan tp aku beri senyuman. Tanda aku budak yg berani. Masa aku disunatkan oleh tok mudim pun aku tak lari pun tengok pisau dia yg berkilat tu. Lepas potong aku senyun je.

Masalah aku sekarang ni ialah apabila di usia begini, aku rasa seram semacam tgk jarum wp halus je. Jarum ambil darah utk test gula pun aku seriau semacam. Kalau tgk jarum besar2 mau pengsan dibuatnya. Itu belum bab kena bedah lagi. Kenapa begitu kontra sekali sifatku. Adakah faktor usia atau ada sebab lain? Ada tak cara nak mengatasinya?

Nak cabut gigi tak payah citelah. Takutnya aku. Keras kaki aku dibuatnya oleh doktor gigi tu. Adakah perasaan ni dialami oleh org yg sewaktu dgnku atau org2 tertentu aje?

No comments: