Wednesday, August 12, 2009

Hilang Kabus Nampaklah Ia

Walaupun sek aku ni tidak terletak di tanah tinggi, tp suasana waktu paginya selalu berkabus. Aku yakin ia bukan jerubu. Kalau tak percaya cuba lihat gambar ni.


Ianya bukan asap dari kalimantan atau hutan dari aur. Kalau jerubu dah lama murid2 sek aku jatuh sakit. Lepas pagi kabus ni akan hilang. Jadi kalau ada yg teringin nak lihat kabus dtg aje ke sekolah aku. Tak payah gi bukit tinggi khususnya org yg duduk di bandar-bandar besar.

6 comments:

ybs said...

aku rasa tu jerebu la pirzan, kat tempat aku pun ade mcm tu....

Faris said...

Pirzan dan YBS,
Aku rasa salji nak turun kot....

mpmn said...

ybs.... tpt aku ni lain. bila kita kena kabus tu, dia akan meninggalkan titisan air.

faris... kajang utama ada juga mcm ni tp... biasalah jerubu shj.

Kembara Kelana said...

aku rasa bukan kabus tu yang ingin kau citer kan, tapi kabus hati kau ...berulang jauh dari rumah macam aku..bila nak hilang

Teja said...

jerebu tuu... hehe, sama la cni jugak, igtkn kabus... tp jenuh nunggu smpai petang tk ilang... hehe

mpmn said...

kk. kau ni suka sangat mencari yg tersirat. aku tak bermaksud pun cite yg tersirat. tp ok juga tafsiran kau tu.

teja.. kalau sampai ke ptg tak hlg konfim jerubu. tp kalau pg aje mcm tpt aku ni, agaknya kabus kot. tp kabus ch atau gh lebih dinikmaati.