Tuesday, August 11, 2009

Burung

Pagi ni ketika aku berada di pondok pengawal keselamatan untuk melihat perjalanan urusan kehadiran guru dan murid ke sekolah, tiba2 aku terpandang...

sejoli burung sedang berbual dan bergurau senda. Maka aku rakamkan aksinya. Malangnya kamera hp aku hya blh close up setakat itu sahaja. Entah apa yg dibualkan oleh pasangan kekasih itu.

7 comments:

zaijb said...

Amboi... pagi2 cikgu dah sekodeng burung tue yea... hehehe...
sebenarnye burung tue dia tgh bercakap ngan mak dia... dia pun berkata (dlm bahasa burung lah), cuba mak tgk GB tue, bukan nyee nak bekerja tapi sempat ambil gambar kita kat atas nie ada ke patut!!!
Begitulah alkisah nye hahaha.. gurau2 jee cikgu..

Kembara Kelana said...

dan burung tu kata..gb tulah yang pelik mama...kenapa? sebab dia gosok gigi sambil bersiul..ye ke , macamana...dia pakai gigi palsu...masa tidur kadan kadang kawan dia tolong simpan...

ybs said...

Pirzan,
sebenarnya pasangan kekasih burung sejoli tu sedang bergosip...

"Dinda, dinda, dinda tahu tak, GB sekolah ni bukan main lagi, ada hati nak bertanding sama memenangi hati seorang Tuan Puteri dari sebuah kota di Negeri Antah Berantah tu" "Oh yeke kanda?" "Iyalah dinda syg... sedangkan sekian lama telah sedia ada dua orang putera gagah perkasa yg telah beradu idea dan kata-kata" "Sapa mereka tu kanda?" "Adapun seorang itu bergelar Putera Di Muara dan seorang lagi bergelar Putera Di Aur" "Oh begitukah kekanda?" "Iya dinda, dan mereka berdua ini memang tersohor di merata2 kota dan rimba...." "Eh eh kanda, GB tu ambil gambar kitalah, nak buat apa erk? Baik kita cabut kanda, naya kita nanti, jom..."

>>>>hahaha, selepas kau amik gambar, burung sejoli pun terbang kan???

zaijb said...

hahaha... byk nyee cerita burung tue... aduhh pening-pening...

mpmn said...

zai... burung tu kata, beruntung kita hari ni kerana sejarah percintaan kita dirakamkan oleh gb yg peka dgn persekitarannya.

kk... burung tu kata...betul ke? idakle. nampak gb tu siat kulit tebu dgn gigi dia semacam je. mama nak tahu tak gb tu dia pakar strategi. kalau main bola dia boleh baca org yg main kotor. dia akan pastikan pemain kotor tu kena kad merah.

ybs.... burung tu kata...dinda ni mandai2 je. dinda ni salah faham. gb tu orgnya ikhlas. nak buat apa dia bertanding berebut puteri yg dia sendiri tak kenal. agaknya putera2 tu rasa terancam kot.

rozita said...

La...bijak2nya murid2 dalam kelas ni menulis karangan gambar tunggal ye!! Tapi cop dapat markah tinggi sebab gaya bahasanya baik dan tanda bacaannya betul. ha..ha..ha..

mpmn said...

ita... usop tu mmg hebat dlm penulisan. tak nak cuba menulis ke? mana tahu dpt markah lebih tinggi dr usop