Tuesday, August 4, 2009

Adakah Aku Mengenalinya



Siapa pernah tgk buah ni? Rupa pokoknya di sebelah. Mungkin anda pernah memakannya tp mungkin setelah dijadikan jeruk. Cuma barangkali anda tidak tahu buah apa yg anda makan. Atau barangkali anda tidak pernah memakannya dlm keadaan ori. Rasanya masam n pahit2. Setelah lama sedikit anda akan rasa manis. Cuba teka buah apakah ini jika anda jauhari.

4 comments:

mpmn said...

oleh kerana tak ada yg nak menjwb persoalan yg aku beri, maka aku berilah jawapannya. org Melaka pun belum tentu tahu ni.

itulah gambar buah dan pokok Melaka. Parameswara menamakan Melaka dulu berdasarkan pokok nilah. Sebab tu kerajaan Melaka tanam di dataran melaka air keroh. sebelah zoo melaka dan di hadapan d village resort.

kata pengawal keselamatan yg ada di situ, buahnya boleh dibuat ubat darah tinggi, kencing manis dan ghout. Non kalau ke Melaka kau petiklah byk2 utk diberi pd hubby kau tu. tapi tak tahulah hubby kau tu larat ke makan.

zaijb said...

ohhh buah melaka ke.... baru tahu..tq.

mpmn said...

zai...tak kan setakat tahu je. tak nak rasa ke kehebatan buah melaka tu. saya boleh tlg hantar ke jb tu. tp jgn beritahu ybs.. mengamuk hang jebat dia nanti.

zaijb said...

hahaha... dia tak marah kalau cikgu hantar sebakul kat umah dia juga...